Tel: (+31) 251 - 274 669

FAQ - Veel gestelde vragen
-
Administratie
-
Hoe kan ik de betaling doen ?
Dit kan op de volgende 3 manieren.
1. Met IDEAL.
2. Via automatische incasso.
3. Doormiddel van overschrijving.
Kiest u voor optie 1 dan hoeft u ons geen formulieren toe te sturen en kunnen wij uw opdracht sneller verwerken. -
Hoe ontvang ik mijn factuur ?
Deze wordt 1 dag na factuurdatum verzonden aan het e-mailadres wat u bij ons heeft opgegeven.
-
Hoe kan ik zien wanneer mijn dienst verlengd wordt ?
U ontvangt 8 weken voor de herhaaldatum een e-mail op het door u opgegeven e-mailadres. In deze e-mail vindt u alle benodigde informatie betreffende de verlenging.
-
Moet ik mijn diensten elk jaar verlengen ?
Nee, deze worden automatisch verlengd, tenzij u deze conform onze algemene voorwaarden opzegt of uw domein voor de herhaaldatum verhuisd.
-
Is het mogelijk om al mijn contracten op 1 factuur te zetten ?
In verband met de verschillende begin- en einddata van de contracten alsmede de diversiteit van deze contracten is het helaas niet mogelijk om deze op één factuur te zetten.
-
Accepteren jullie ook klanten van buiten Nederland ?
Ja, echter verloopt alle standaard correspondentie in het Nederlands.
-
Hoe kan ik de betaling doen ?
-
Domeinen
-
Is het voor iedereen mogelijk om een domeinnaam te registreren ?
Het registreren van een domeinnaam is mogelijk voor zowel particulieren als bedrijven.
-
Hoe lang duurt mijn domeinaanvraag ?
Wanneer wij uw correct- en compleet ingevulde domeinaanvraag op een werkdag voor 17:00 uur ontvangen dan wordt deze dezelfde dag nog verwerkt.
-
Handtekening op uw aanvraag
U hoeft alleen uw eerste aanvraag handmatig te ondertekenen en aan ons te doen toekomen. U mag deze ondertekende aanvraag faxen of opsturen maar uiteraard kunt u ook een ingescande aanvraag aan ons emailen. Zodra wij uw aanvraag hebben verwerkt ontvangt u van ons uw logingegevens voor ons Members Service Center (MSC). Via dit Members Service Center kunt u in het vervolg aanvragen indienen zonder dat u deze hoeft te ondertekenen.
-
Hoe kan ik de domeinaanvraag naar de Heeg versturen ?
U kunt uw aanvraag op drie manieren aan ons versturen:
- Per post (de Heeg, wateringweg 143, 2013 EG Haarlem);
- Per fax (+31-251-270939);
- Ingescand per e-mail (domeinen@deheeg.nl).
-
Hoe lang duurt mijn domeinverhuizing naar de Heeg toe ?
Zodra wij van u het correcte token hebben ontvangen kunnen wij een .nl-verhuizing voor u uitvoeren. De domeinnaam is dan per direct verhuisd.
De duur van de verhuizing van een .be- of .eu-domeinnaam is geheel van u, de domeinnaamhouder, afhankelijk. Bij de verhuizing van een domeinnaam met een .be- of .eu-extensie ontvangt de domeinnaamhouder op het in de WHOIS vermelde administratieve emailadres een email waarmee de verhuizing kan worden bevestigd.
Nadat de verhuizing door de domeinnaamhouder is bevestigd zal deze in de loop van de dag zijn voltooid. Wanneer het administratieve emailadres in de WHOIS niet meer correct is dan kan de verhuizing ook per fax op uw briefpapier worden bevestigd. Het faxformulier kunnen wij u op verzoek doen toekomen.
Voor de verhuizing van .com-, .net-, org-, info- en biz-domeinnamen geldt een duur van 5 dagen na de bevestiging van de eerste verhuis-email. Dez verhuis-email wordt verzonden naar het in de WHOIS vermelde administratieve emailadres. -
Hoe lang duurt de verhuizing van de Heeg naar een andere provider ?
Een verhuizing van de Heeg naar een andere provider dient altijd door deze andere provider te worden uitgevoerd. Wij hebben geen invloed op de duur van een verhuizing naar een andere provider.
-
Waarom is het van belang dat de formulieren met de correcte gegevens worden ingevuld ?
In verband met de administratieve handelingen is het van groot belang dat alle gegevens kloppen. Dit zorgt ervoor dat een domeinverhuizing zo snel mogelijk is voltooid.
-
Is het voor iedereen mogelijk om een domeinnaam te registreren ?
-
e-Mail
-
Wat zijn de instellingen voor mijn e-Mail accounts?
U treft de instellingen voor uw email accounts aan op onze stap voor stap online handleiding op www.mijnemailinstellen.nl.
-
Ondersteund deHeeg Secure e-Mail ?
Ja, zowel de inkomende- als uitgaande mailservers kunt u secure aanspreken. Dit wordt standaard en zonder bijkomende kosten door ons ondersteund.
-
Kan ik gebruik maken van webmail ?
U kunt via https://ox.deheeg.nl gebruik maken van webmail. In het openingsscherm kunt u inloggen met de inloggegevens van uw e-mail account.
-
Is het mogelijk om berichten vanaf de bsmtp-server op een andere poort te laten afleveren ?
Nee, dit is niet mogelijk. Onze bsmtp-server levert de berichten altijd af op poort 25. Poort 25 dient dus open te staan op uw eigen mailserver. Overigens is het niet toegestaan om onze bsmtp-server als relay te gebruiken. Wanneer wij dit constateren dan wordt bsmtp door ons systeem gedeactiveerd
-
Is het mogelijk om e-mail op mijn eigen mailserver af te laten leveren ?
Ja, het is mogelijk om uw e-mail af te laten leveren op uw eigen mailserver.
-
Wat zijn de instellingen voor mijn e-Mail accounts?
-
DNS
-
Welke DNS-instellingen kan ik wijzigen ?
U kunt het record voor www- alsmede het mailrecord voor uw domein wijzigen. Daarnaast is het mogelijk om extra records aan te maken welke u naar een extern ip-adres laat verwijzen.
-
Is het mogelijk om mijn externe nameservers te wijzigen naar die van deHeeg ?
Dat is mogelijk; u kunt in dat geval de domeinnaam naar ons verhuizen of bij de huidige provider de nameservergegevens in ns.eatserver.nl en ns2.eatserver.nl laten wijzigen.
-
Hoe kan ik mijn domeinnaam naar mijn eigen webserver laten verwijzen ?
U kunt deze verwijzing in een paar stappen aanmaken via https://www.eatserver.nl
-
Welke DNS-instellingen kan ik wijzigen ?
-
Website
-
Is het mogelijk om Wordpress te gebruiken ?
Het is mogelijk om gebruik te maken van Wordpress. U zult echter eerst een database aan moeten maken via https://www.eatserver.nl.
-
Is het mogelijk om Mambo en/of Joomla te gebruiken ?
Het is mogelijk om gebruik te maken van Mambo en/of Joomla. U zult echter eerst een database aan moeten maken via https://www.eatserver.nl.
-
Zijn er restricties in het gebruik van scripts op mijn website ?
Chat- en IRC-scripts zijn niet toegestaan. Daarnaast behouden wij ons het recht voor om scripts af te sluiten wanneer deze de serverwerking nadelig beïnvloeden.
-
Is het mogelijk om Wordpress te gebruiken ?
-
Database MySQL
-
Hoe kan ik een MySQL-database aanmaken ?
U kunt een MySQL-database in een paar stappen aanmaken via https://www.eatserver.nl.
-
Kan ik mijn MySQL-database beheren ?
U kunt uw database beheren via mysqladmin.
-
Hoe kan ik een MySQL-database aanmaken ?